Isnin, 9 Mac 2015

Manfaat masker beras untuk kecantikan


Beras mengandungi berbagai mineral dan vitamin yang bermanfaat bagi kesihatan kulit dan rambut. Vitamin yang terkandung di dalamnya diantaranya iaitu vitamin C, E, dan B1 yang mampu membuat pori-pori lebih kecil dan membuat kulit lebih putih. Selain itu, beras juga mengandung asam ferulic yang berfungsi sebagai antioksidan dan kaya akan alantonin yang biasa disebut dengan anti-inflamasi. Kandungan beras juga mampu mempercepat proses pengelupasan sel kulit mati, sehingga proses regenerasi kulit berjalan lancar.
Vitamin B yang mampu membuat kulit semakin bersinar dan cerah. Namun anda tidak perlu tergesa-gesa untuk membeli kosmetik yang mahal yang ada di pasaran. Lakukan sendiri rawatan di rumah menggunakan masker beras agar kos pembiayaan dapat di kurangkan.

Manfaat Masker Beras

Manfaat masker beras bukan hanya untuk memutihkan kulit wajah tapi juga sebagai masker untuk kulit tubuh, scrub alami, untuk mengangkat sel-sel kulit mati dan menghaluskan tangan.

Memutihkan wajah, menghilangkan jerawat, dan menganjalkan kulit
Untuk mendapatkan kulit wajah yang putih anda perlu melakukannya sendiri dengan rutin menggunakan masker. Salah satu masker tersebut adalah masker beras. Caranya campurkan masker beras bersama madu dan minyak zaitun. Aplikasikan pada wajah sebagai masker, tunggu hingga mengering kira-kira 20-30 minit. Bilas dengan air bersih dan keringkan dengan tisu wajah. 


Sebotol besar ini hanya RM29.90 sahaja

Dimana boleh dapatkan Masker beras ini?

Jawapannya, boleh dapat dari pengedar-pengedar sah #MOW di seluruh Malaysia dan Brunei


Jika tiada pengedar yang BERHAMPIRAN anda, Anda boleh membeli secara ONLINE,
sms / whatsapp 0133008943 ( mastura )


Tiada ulasan:

Catat Ulasan